マインドセット介入研究と実践日記






ambivalent schadule
rumination
self complaint
concern
panic
hysteria
perfectionism
procrastination
compare with others

alliesthesia
interoception
growth mindset
fixed mindset
bad habit

emotional comparison

1.good things after achieved goal
good speak 
be great honor with people


2.best positive image
good relationship

3.obstacle for goal until the end
farewell with girlfriend
depression
fighting and argument
being alone


4.worst situation to fail goal
give up

expressive writing 
He felt a bit upset  for the behavior and what people should  do. He isn't know the answer and what he needs to do. He just want to enjoy for three month and no argument so he needs to understand  what he should  do. He needs to stay away from people and he must understand  the good behavior and great responsibility. he is not sure for what he have to do and understand what he must do. He seems not interested in those behavior and he needs to look for what he must do. he is a bit tired of people and he wants to be alone. he doesn't understand normal reaction and positive manner for being us and group .

他想現在不好。他不知道說什麼對他的朋友啊。如果人民不說我好,我覺得沒關係呢。

看看問題就看溫柔的意思啊。
所以沒問題呢。。
今天我做上班一點但是我不喜歡在看問題啊。

emotional planning

search info if he felt happy

decide to invest when he felt sad

make plan to solve when he felt mad




dilly dally shilly shally( ノД`)シクシク…→Decide something


roar (# ゚Д゚)
→Solve something


Happy( ´∀` )
→Find something new and try





ヒントと例


怒りは短期集中力を上げる
(目標指向型行動

悲しみは冷静な集中力を持続させる(フェアな意思決定

喜び・楽しさは
フロー状態の高い集中力
(創造力を高め、意思決定を
早くする効果



イベントごとに変化する感情を
先取りして、1日の予定を
作成すること。



たとえばこんな感じです。


電車でラッシュ時の通勤の後は
(怒りの感情のまま)、
会社のチーム成績の改善案を作る。


話題の店で友人とランチした後は
(楽しい感情が出ているので)、
企画書のアイデア出しをする。


家に帰って泣ける映画を見た後は
(悲しい感情だから)、
1日の反省と振り返りをする。


イライラする
→問題解決を考える
ワクワクする
→新しい取り決めを考える
しくしくする
→反省する、物事を決定する

if then planning
plan prompt
write down the detail
you need to do here

ヒント



疑問型セルフトーク
1. ゴールを達成した際の
ポジティブな側面を書き出す
2. 最も大きくポジティブな
側面の対象のイメージを強化する
3. ゴールを達成する障壁を書き出す
4. 最も大きくネガティブな
側面の対象のイメージを強化する

「俺はできる!」を
「俺は本当にできるのか?」に変換
→ 脳が目標が現実的に考えだす

さらに
「なぜ俺はこれをしたいのか?」
に変換
→ 「なぜ」を問うことで
モチベーションを深める

さらに
「どうやって俺はこれをするのか?」に変換
→ 脳が目標の達成に
必要な戦術を考え始める

さらに
「いつ俺はこれをするのか?」
に変換
→ さらに戦術を現実的にしぼりこむ

最後に
「もっと上手くやるには?」
に変換 →
目標を別の次元に引き上げる