マインドセット介入研究と実践日記
 



 

ambivalent schadule
rumination 5
self complaint 15
concern 25
panic 15
hysteria 5
perfectionism 15

procrastination 1
compare with others 15

alliesthesia
interoception 15

meditation 5
growth mindset 15
fixed mindset 10
bad habit 5

emotional comparison 

1.good things after achieved goal
meeting family and girlfriend
good aim to archive goal
make a great shot 
going out

2.best positive image
make a shot

3.obstacle for goal until the end
depression
mistake
argument


4.worst situation to fail goal
trouble with friends

expressive writing 
He needs to have good relationship with
people around there. He needs to care about people and needs to understand what he should do.He is a bit afraid of the way he made to study which it doesn't work  at all.
so that he needs to make better way to study hard and find the way out of it.He wants to make  some better speech and wants to
show how he wants to be a pilot and that is his own dream to accomplish.

he has lots of things to accomplish and trying to make it better and harder and he wants to have a chance with  girlfriend. He wants to talk with his girlfriend.他想現在不好不多就不可以學習中文和英語。看看中國人現在不好所以我應該發見我的方法就說中文很好呢!如果日本人聽不懂我的意思,我覺得沒關係啊。我覺得現在我的方法不多呢。

emotional planning

search info if he felt happy

decide to invest when he felt sad

make plan to solve when he felt mad




dilly dally shilly shally( ノД`)シクシク…→Decide something


roar (# ゚Д゚)
→Solve something


Happy( ´∀` )
→Find something new and try





ヒントと例


怒りは短期集中力を上げる
(目標指向型行動

悲しみは冷静な集中力を持続させる(フェアな意思決定

喜び・楽しさは
フロー状態の高い集中力
(創造力を高め、意思決定を
早くする効果



イベントごとに変化する感情を
先取りして、1日の予定を
作成すること。



たとえばこんな感じです。


電車でラッシュ時の通勤の後は
(怒りの感情のまま)、
会社のチーム成績の改善案を作る。


話題の店で友人とランチした後は
(楽しい感情が出ているので)、
企画書のアイデア出しをする。


家に帰って泣ける映画を見た後は
(悲しい感情だから)、
1日の反省と振り返りをする。


イライラする
→問題解決を考える
ワクワクする
→新しい取り決めを考える
しくしくする
→反省する、物事を決定する

if then planning
plan prompt
write down the detail
you need to do here

 ヒント


 
疑問型セルフトーク
1. ゴールを達成した際の
ポジティブな側面を書き出す
2. 最も大きくポジティブな
側面の対象のイメージを強化する
3. ゴールを達成する障壁を書き出す
4. 最も大きくネガティブな
側面の対象のイメージを強化する

「俺はできる!」を
「俺は本当にできるのか?」に変換
→ 脳が目標が現実的に考えだす

さらに
「なぜ俺はこれをしたいのか?」
に変換 
→ 「なぜ」を問うことで
モチベーションを深める

さらに
「どうやって俺はこれをするのか?」に変換
→ 脳が目標の達成に
必要な戦術を考え始める

さらに
「いつ俺はこれをするのか?」
に変換
→ さらに戦術を現実的にしぼりこむ

最後に
「もっと上手くやるには?」
に変換 →
目標を別の次元に引き上げる