マインドセット介入研究と実践日記






ambivalent schadule
rumination 5
self complaint 15
concern 25
panic 5
hysteria 1
perfectionism 25
procrastination 10
compare with others 25

alliesthesia15
interoception
growth mindset 25
fixed mindset 15
bad habit 25

emotional comparison

1.good things after achieved goal
  talking with girlfriend
talking with friend. 
talking with family
get home babe plane stock
get book be rich be doctor
investment 

2.best positive image
mariage 

3.obstacle for goal until the end
depression
training
studying 
analysis for market  
psychology
relationship
argument
leading
loneliness
tiresome
mistake

4.worst situation to fail goal
give up

expressive writing 
he isn't sure for the way to set up his goal and he doesn't know how to react the way to do. he doesn't like normal reaction and doesn't know the normal motivation. there is a lot of people around him. he wants to find out the good way to improve what to do. he wants to get more knowledge and undersand person .
he wants to undersand person easier.he wants to be smarter and get more nice way for his behavior. he isn't enough for anything so he needs to be secure for what to do .
learning Japanese tradition is pretty  important.



emotional planning

search info if he felt happy

decide to invest when he felt sad

make plan to solve when he felt mad




dilly dally shilly shally( ノД`)シクシク…→Decide something


roar (# ゚Д゚)
→Solve something


Happy( ´∀` )
→Find something new and try





ヒントと例


怒りは短期集中力を上げる
(目標指向型行動

悲しみは冷静な集中力を持続させる(フェアな意思決定

喜び・楽しさは
フロー状態の高い集中力
(創造力を高め、意思決定を
早くする効果



イベントごとに変化する感情を
先取りして、1日の予定を
作成すること。



たとえばこんな感じです。


電車でラッシュ時の通勤の後は
(怒りの感情のまま)、
会社のチーム成績の改善案を作る。


話題の店で友人とランチした後は
(楽しい感情が出ているので)、
企画書のアイデア出しをする。


家に帰って泣ける映画を見た後は
(悲しい感情だから)、
1日の反省と振り返りをする。


イライラする
→問題解決を考える
ワクワクする
→新しい取り決めを考える
しくしくする
→反省する、物事を決定する

if then planning
plan prompt
write down the detail
you need to do here

ヒント



疑問型セルフトーク
1. ゴールを達成した際の
ポジティブな側面を書き出す
2. 最も大きくポジティブな
側面の対象のイメージを強化する
3. ゴールを達成する障壁を書き出す
4. 最も大きくネガティブな
側面の対象のイメージを強化する

「俺はできる!」を
「俺は本当にできるのか?」に変換
→ 脳が目標が現実的に考えだす

さらに
「なぜ俺はこれをしたいのか?」
に変換
→ 「なぜ」を問うことで
モチベーションを深める

さらに
「どうやって俺はこれをするのか?」に変換
→ 脳が目標の達成に
必要な戦術を考え始める

さらに
「いつ俺はこれをするのか?」
に変換
→ さらに戦術を現実的にしぼりこむ

最後に
「もっと上手くやるには?」
に変換 →
目標を別の次元に引き上げる